Annesinin Kuzusu Büyüyor.. :)

Lilypie Premature Baby tickers

8 Şubat 2012 Çarşamba

Yoğun İstek Üzerine Üç Renkli Patates Salatası..




Sevgili arkadaşlarım, blogcanlarımmm nasılsınız inşallah? :)) Ben çok daha iyiyim şükür, şükrettikçe iyileşiyorum, iyileştikçe şükrediyorum.. Bu kısır döngüden oldukça memnunum :))

Umarım sizin de gönlünüz hoş, gününüz muhabbetle geçiyordur.. Önemli olan günümüzün hoş geçmesinden çok boş geçmemesidir diyorum veee 3 renkli patates salatanın tarifine geçiyorum;

Ama öncesinden hatırlatayım ki, ben her tarifi Dilekce Usulü diye adlandırdığım kafama göre uydurmasyon ve damak zevkine göre değiştirmasyonla yapıyorum, size de bunu öneriyorum, Malzemenin miktarını ve içeriğindeki ufak tefek malzemeleri eksiltip, artırmak size kalmış.. :)




Gerekli malzemeler;

1 kilo patates,
3-4 havuç,
Yarım mor lahana,
Maydonoz, dereotu, yeşilsoğan,
Tuz, karabiber, pulbiber
Limon, narekşisi ve zeytinyağı..

Yapılışı;

Öncelikle patatesleri iyice yıkayıp, soyup, dörde bölüp kaynamış tuzlu suda haşlıyoruz, sonra iyice haşlanan patatesleri sıcakken biraz tuz, zeytinyağı, karabiber ve pulbiberle bi güzel ezip, püre haline getiriyoruz. Sonra bu patatesi üç parçaya ayırıyoruz. İlk parçanın içine iyice kıyılmış yeşillikleri karıştırırıp, içine streç film yerleştirilmiş kek kalıbına döküp iyice bastırıyoruz. Kek kalıbının içindeki streç film salatayı ters çevirirken çok işe yarıyormuş denedim gördüm :)) benim kalıbım klasik kek kalıbı idi, ortasındaki boşluğa gelen streçi yırtmayı unutmayın..
Sonra havuçları rende veya robottan geçirip tavada 2 kaşık zeytinyağında bir kaç dakika soteliyoruz ve ikinci patates püresi ile karıştırıp, tuzunu limonunu zevkimize göre ayarlayıp kek kalıbına döküyoruz ve yavaşca bastırarak yerleştiriyoruz. En son mor lahanaları tuz, limon,nar ekşisi ve zeytinyağı ile rondoda doğruyoruz. En son bu karışımı da üçüncü patates püresi lie karıştırıp son kat olarak kek kalıbına döküyoruz. Güzelce şekil verdikten sonra streç film ile ağzını kapatarak, buzdolabında 1-1,5 saat dinlendiriyoruz. Tuz, yağ, limon ve baharatlarını isteğe göre ayarlamak mümkün, ama en son dolaptan çıktıktan sonra kalıbı ters çevirip üzerini çeşitli malzemelerle süsleyerek servise hazır hale getiriyoruz.. Süsleme için havuç, salatalık, hatta kivi bile kullanabilrsiniz :))

Veee harika görünümlü, muhteşem lezzetli salatamız hazır :))




Bize kalan güzel bir dost sofrasında şık bir sunum ve samimi muhabbetler eşliğinde nam nam yemek :))

Afiyet bal şeker olsun kızlar, hadi bakalım Dilekcenin tarifinden üç renkli patates salatasını yaparsanız, benimle de paylaşmayı unutmayın tamam mı?

Bakalım tarif isteyen kaç kişi bu lezzeti yapıp, bloğunda paylaşacak :)) Takipteyim kılzar haberiniz ola!

Selametle..

26 yorum:

  1. Cuma günü annemin günü var. :)
    Bunu daha önce yemiştim ama tam tarifini bilmiyordum.
    İnşallah bunu deneyeceğim.
    Dener (iyi yapabilirsem) paylaşırım.
    Çok teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Firari Yolcu, gün menüsü için tevafuk olmuş bence :)) denemeni tavsiye ederim, gerçekten her şekilde çok lezzetli oluyor ve şekli ile beğeni topluyor :)) iyi yapacağından eminim, merakla bekliyorum, ben teşekkür ederim, sevgiler..

      Sil
  2. işte beklediğim post,yarın hemen deneyip yiycem,çok güzel bi tadı olduğuna eminim.içinde patatez olan her şeyi çoook severim.dilekcim yazını okumadan resmi görür görmez yorum yazıyorum.çünkü salatayı bi önceki yazında çok beğenmiştim tarifini bekliyodum.şimdi yazını okumaya dönüyorum.iyi geceler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beyzacım eheheh çok alemsin ya :)) Bu tarifi en çok isteyenlerden biri sendin umarım güzel anlatabilmişimdir de işine yarar.. Sana iyi okumalar diycem ama ben yazana kadar sen okumuşsundur bi çırpıda. Çok öpüyorum, sevgilerimle..

      Sil
  3. ilk deneyenlerden olacağım herhalde..sizi arıyordum her ikinizi de bloglarınızda buldum :) mail gönderdim ikinize de.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzelşeylerimmm kaçaklar inlerinde bulundu :)) Çalışkan bloggerlarız biz unuttun mu? :)) mutlaka dene, bizimle de paylaş ama tamam mı? mailleşiyoruz zaten, ama son karar nedir? :)

      Sil
  4. patatesin hertürlüsüne bayılırım ilk misafir davetimde tarifinden faydalanırım canım harika görünüyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. delanceycimmm ben de ben deee.. patates olsun da taştan olsun, çok seviyorum ya, bu yüzden de hep kilo hep kilo :)) Yine de seviyorum.. Çok öpüyorum.. :))

      Sil
  5. iyiki geçen fotografladın bunu bize hatırlatmış oldun canım, sen de görünce hemen olcay abla yaptı doya doya yedik :) Ellerine sağlık Dilekcim, biz mor lahana yerine kırmızı pancar turşusu kullanıyoruz, bir de öyle dene o da çok lezzetli oluyor.
    sevgilerimle canım, Allaha emanet ol.
    şafak 3 :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eheheh şafak sayıyoruz :)) hatırlatmama sevindim, bu lezzetden mahrum kalmamak lazım :)) ben de pancar turşulu tarifler gördüm ama hiç denemedim, belki de pancarı çok sevmediğimdendir :)) mor lahanayı çok severim de :)) Sen de Allah'a emanet ol tatlım.. Bu arada son karar, yer ve saat nedir?

      Sil
  6. Dilekcim, o gun morlu sofranda gorunce benim de bu salatadam canim cekti pazt gelen misafirlerime hemen yapmistim...Fattamla afiyetle de yedik...elcagizlarina saglik....bu tadi hatirlatip tekrar gun yuzune cikardigin icin saoll, opuyorum

    sofraortusu.com
    kebelek.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lebeleğim, rica ederim görevimiz :)) Fatma da bahsetti hemen yapıp yediğinizi, size de afiyet olsun.. Sevgilerle..

      Sil
  7. Fattamin yorumunu simdi okudum yazmis bile yedigimizi:))))bende once davranmiss

    YanıtlaSil
  8. en kısa sürede yapacağım bir salata tutkunu olarak harikaaa görünüyor ellerine sağlık canım ,sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siyahkuğucum, hoşgeldin Dilekce'nin sayfasına :)) Bence de yapman tavsiyemdir, salata severler için leziz oluyo :)) sevgilerimle..

      Sil
  9. ooo benim günlerdir beklediğim tarifff yayındaymış meğersem..:)
    çok kolay ve güzel bir tarifmiş dilekçim çok teşekkürler paylaşım için..
    en kısa zamanda denemek istiyorum..
    ellerine sağlık tatlım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cicicim, mutlaka dene :)) şimdiden afiyet olsun.. Teşekkür ederim :)

      Sil
  10. ben de cok sevıyorum bu salatayı, gök kusagını andırıyor ınsan yemege kıyamıyoru kı :) ellerıne saglık canımcım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handancım, evet ya gökkuşağı gibi, bazı ustalar bunu 4-5-6 katlı ile yapıyorlar ama bence bu kadarı yeterince lezzetli..

      Sil
  11. sanat eseri gibi duruyor,ellerine sağlık dilekçe.sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Otuzundansonracım, şımartıyorsun beni :)) afiyet bal şeker olsun :)) sevgilerimle..

      Sil
  12. salata türlerini çok severek yiyorum..bunu akşam yemeği niyetine bile yiyebilirim..nefis görünüyor..ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pompişce inan ben de yemek niyetine yiyorum bunları, salatanın her türlüsüne bayılırım ben de :))

      Sil
  13. Görüntüsü süper gel beni ye diyor mutlaka deneyeceklerim arasına aldım bile:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeytin çekirdeği, hoşgeldin sayfama, sefalar getirdin.. :) Denersen pişman olmayacağını düşünüyorum, bizimle de paylaşırsın artık :) sevgilerimle..

      Sil

Sen Yaz! Ben Dilekce'ye İletirim.. (;

Jehan Barbur - Öylesine.. Dinlemek İçin Tıkla.. Pişman Olmazsın! :)

Son Gönderiler..

Son yorumlar..

Dilekce'nin Hayran Sayfası.. (:

Dilekcee'nin Mutlu Dükkanına Beklerim.. (:

Translate..!

www.yazilimcik.com